Widoczność marki w social media

Początkowo firmy dość niechętnie podchodziły do kwestii reklamowania się na FB i raczej to bagatelizowały. Tylko największe brandy nie musiały szczędzić pieniędzy i powiedziały TAK w kierunku do tych rozwiązań. Przyniosło im to oczekiwany efekt i widać teraz, że po jakimś czasie te firmy, które pierwsze zaczęły kreować swój wizerunek na Facebooku, szybko zyskały fanów i mogły uczyć się na błędach wówczas, gdy jeszcze Facebook był w powijakach.

Teraz nie ma już czasu na naukę, powinno się działać i działanie to musi być realizowane dość konsekwentnie. Im firma jest większa, tym na 100 procent więcej fanów posiada i tym mocnie musi się angażować w FanPage. Im on większy, tym więcej na nim postów, zapytań, propozycji, problemów i tak dalej, a tym samym ktoś musi to obsługiwać. Spore firmy mają chłopcy i dziewczęta zatrudnione na etacie, których misją jest dzień i noc wykorzystywać firmowego Facebooku. Jak wiadomo skuteczny FanPage to taki, który podejmuje z użytkownikami interakcje i dlatego konieczne jest tutaj odpowiadanie na niemalże właściwie każdy post, pytanie itp. Czasami wygląda to nawet groteskowo, jednakże złota maksyma mówi: zarabiaj na Facebooku dzięki angażowaniu ludzi, zupełnie inaczej się po prostu nie da. Kiedy ludzie widzą, że do innych odnosicie się z szacunkiem i poradą, są skłonni dołączyć do was i zasilić grono waszych kontrahentów. To buduje potęgę danej firmy. W dłużej perspektywie takie niewinne narzędzie, jak FanPage, może posiadać de facto ogromną siłę oddziaływania i przebicie rodem z najlepszej kampanii reklamowej, niemniej jednak na to trzeba czasu.

Zobacz więcej: reklama na facebooku.