Przedsiębiorstwa stosują dzisiaj bardzo rozmaite technologie sprzedażowe, ażeby zachęcić klientów do zakupu. Najpierw jednakże muszą je z dokładnością opanować, dlatego w tym celu chętnie korzystają z rad profesjonalistów. Marketingowcy muszą być poniekąd psychologami, którzy znają z dokładnością ludzkie potrzeby i wiedzą czego oczekują od nich klienci. Muszą wiedzieć jak trafić do podświadomości kupujących w sposób dyskretny. Spore koncerny poniekąd manipulują swoimi klientami. Wszystko jest dokładnie przygotowane w strategiach marketingowych, dlatego klienci powinni mieć świadomość, że dosłownie pozornie wielkie okazje cenowe nie są utworzone dla klienta a dla sklepu. Pracownicy i przedsiębiorcy są dokładnie szkoleni w marketingu. Kilka firm oferuje szkolenia sprzedażowe, które są prowadzone przez najlepszych specjalistów w biznesie. Wbrew pozorom nie łatwo jest przekonać klienta, ponieważ dziś ludzie są coraz bardziej świadomi wszelkich sztuczek, które są względem nich stosowane. Nie można tu mówić o oszustwie, gdyż te technologie są w całości legalne. Nikt nie wymusza człowieka do zakupu. Cała tajemnica sprzedaży tkwi w tym, by zaprezentować produkt w jak właściwym świetle. Nie ukrywa się jego wad, zwyczajnie się o nich nie mówi a to jest zasadnicza różnica. Chociaż kupujący w wielu przypadkach mają względem sklepów i produktów różne roszczenia, to mają niezbyt duże szanse na wygraną z koncernami, ponieważ ich działania są bardzo z dużą uwagą przemyślane i w żadnym razie nie naruszają praw konsumenta, dlatego polecam po prostu wiedzieć na co uważać.