Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na założenie własnego biznesu w internecie. Niezależnie od tego, czy jest to zwykły blog internetowy, czy również sklep online, warto zainwestować w rozpowszechnianie strony w sieci, w szczególności w kontekście pozycji witryny w wyszukiwarce. Odpowiada za to tzw.
SEO, czyli ogół działań mających na celu pozycjonowanie stron w Google, Bing czy Yahoo Search. Korzyści z wysokiej pozycji w wyszukiwarce są oczywiste i nie będziemy ich tłumaczyć, natomiast w tym artykule przyjrzymy się, w jaki sposób z ogromnym skutkiem reklamować własną witrynę. Wśród działań SEO odróżnia się trzy najważniejsze czynniki wpływające na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania: responsywność skryptu strony, jakoś zawartych na niej treści a także tzw. linkowanie, czyli jakość oraz ilość hiperłączy prowadzących do strony. Te ostatnie są kluczowe, bowiem Google uznaje je za miernik wartości danej witryny. Innymi słowy, im więcej stron cieszących się dobrym zaufaniem wstawiło link do promowanej strony, tym wartościowsza ona jest, co najmniej zdaniem algorytmów wyszukiwarki. Warto prócz tego zauważyć, że kluczowa jest nie tylko ilość, ale także jakość linków. O ile spamujemy nimi gdzie popadnie, a szczególnie na stronach cieszących się niskim zaufaniem, to efekt będzie odwrotny od zamierzonego, a Google może na was nałożyć wręcz specjalny filtr, który zmniejszy liczbę miesięcznych odwiedzających. Powyższe czynniki sprawiają, że pozyskiwanie linków warto powierzyć doświadczonym, wyspecjalizowanym agencjom SEO, które przy okazji przeprowadzą pełny audyt strony, włącznie z jej aspektami technicznymi a także jakością zawartych treści. Wspomnieliśmy już, że ta ostatnia ma spore znaczenie przy pozycjonowaniu stron, a agencja SEO ewentualnie dostarczy wysokiej jakości treść idealną pod roboty wyszukiwarki. Przy tym firmy tego typu mają odpowiednie zaplecze umożliwiające pozyskanie wartościowego linkowania, które nie tylko i wyłącznie wpłynie pozytywnie na pozycję w Google, niemniej jednak także dostarczy organiczny ruch od zainteresowanych klientów. Sprawdź również informacje na stronie: http://student.olsztyn.pl/marketing-i-reklama/linkowanie-jako-jedna-z-metod-pozycjonowania/.