Opakowania produktów mają pewny wpływ na wysokość sprzedaży tych produktów. Każdy produkt, który jest świetnie zapakowany, sprzedaje się znacznie szybciej i w znacznie wyższych cenach niż ten produkt, który ma brzydkie opakowanie. Projektowanie opakowań do towarów jest de fakto bardzo wymagającym celem, niemniej jednak jeżeli już weźmie się za to osoba, która ma edukację i doświadczenie w tym temacie, to uzyskany rezultat jest de fakto świetny.
Głównie projekt opakowania musi być dostosowany do charakterystyki tego produktu. Produkty spożywcze będą pakowane inaczej niż przykładowo biżuteria czy produkty elektroniczne. Opakowanie produktu musi jasno sugerować, z jakim produktem mamy do czynienia. Jeżeli już produkt jest spożywczy, to jego opakowanie musi się kojarzyć z jedzeniem, żeby ten produkt łatwo rzucał się w oczy na półce. Oczywiście nie zawsze do pakowania jedzenia używa się kolorystykę odpowiadającą produktem spożywczym. Na przykład jedne z popularnych makaronów są pakowane w niebieskie opakowania, a niebieski przecież ogólnie rzecz ujmując nie kojarzy się z jedzeniem. Żadne produkty spożywcze nie są pakowane w niebieskie opakowania dlatego, że naturalnie w przyrodzie nie ma niebieskich towarów spożywczych. Mimo to ten sposób postępowania okazał się dla firmy strzałem w dziesiątkę i projektowanie opakowań dla tej firmy nie zmienia się od lat. Każda firma, zanim wyprodukuje opakowanie produktu, pracuje nad tym opakowaniem przez długi czas, by osiągnąć perfekcję i aby produkt ostateczny przyciągał zainteresowanie w sklepie. Im bardziej kolorowe jest opakowanie, tym lepiej.
Więcej: http://www.projektopakowania.pl