Odpowiedź ma możliwość brzmieć banalnie: bo są dużo przyjemniejsze niż zapachy brzydkie. Bo ładne zapachy poprawiają samopoczucie. Sprawiają, że czujemy się lepiej, że jest nam sympatycznie. Ładny zapach relaksuje i działa kojąco. Nie bez przyczyny zapach do domu wybieramy tak, aby się nam podobał. Musi być przyjemny, świeży, nie zbyt ostry i niemdlący. Dużo osób wybiera aromaty kwiatowe. Inni pragną owocowe. Sprzedaż odświeżaczy powietrza, olejków zapachowych i substancji, które wpływają na zapach otoczenia jest w rzeczywistości duża.
Kupuje się nie tylko zapachy do domu. Sporo osób, spędzając zdecydowana większość dnia w pracy, w znaczącej liczbie sytuacji kupuje zapach do biura. Tam, gdzie ładnie i przyjemnie pachnie, pracuje się wydajniej, bo człowiek czuje się lepiej. Jest wydajniejszy. Moc sprawczą zapachu używa się także w innych celach. Moc zapachu wykorzystują też handlowcy. W jaki sposób? W ogromnych halach handlowych, między innymi w marketach i super marketach rozpyla się substancje zapachowe, które niezauważalnie wpływają na decyzje klientów. Ta taktyka to aromamarketing. Dzięki właściwym zapachom ludzie czują się zrelaksowani, odprężeni i kupują więcej. Należycie czują się w sklepie, gdzie pachnie świeżym chlebem lub świeżymi wędlinami. Przez to maja np ochotę na jedzenie i kupują produkty, których tak de fakto nie potrzebują. I to wszystko dzięki odpowiedniemu zapachowi. Aromamarkieting używa kilka placówek handlowych. Jest on skutecznym sposobem na podniesienie rezultatów dystrybucji.
Więcej treści: aromamarketing.